Search from the site
Visit Liminka on seudullisella sopimuksella mukana Oulun Matkailu Oy:ssä, joka johtaa ja toteuttaa Oulun seudun matkailun yhteismarkkinointia. Markkinointitoimia toteutetaan pääasiassa Pohjolan rengastie -brändin kautta. Yhteistyösopimuksen ansiosta Limingan yritykset voivat saada näkyvyyttä julkaisuilleen myös Rengastien sosiaalisen median kanavissa - ja vieläpä täysin ilmaiseksi!
Miksi yritysten kannattaisi käyttää kallisarvoista aikaansa materiaalien toimittamiseen Visit Limingan ja Pohjolan rengastien somekanaville? Koska se toimii ja tuo tuloksia! Tästä positiivisena esimerkkinä on Hailuodon Panimon Mallassauna, jonka asiakasmäärissä on näkynyt selvää kasvua välittömästi - jo saman viikon viikonloppuna - kun Pohjolaroute -tili teki somepäivityksiä Pikisaaresta ja mainitsi Mallassaunan postauksissa käyntikohteena.
Yrityksillä on nyt siis tuhannen taalan paikka miettiä, mitä he haluavat kertoa, näyttää ja viestiä. Jakoon ja näkyviin haluttavaa materiaalia, ideoita ja ehdotuksia kannattaa lähettää Visit Limingan ja Pohjolan rengastien sisällöntuottajille.
Somessa näkyy, kuuluu ja ennen kaikkea tuntuu päivittäin jotain uutta ja jännää Pohjolan rengastien eri kanavissa:
Parhaiten yleisöä tavoittavat inspiroivat, kauniit, hauskat ja/tai tarinalliset päivitykset, jotka sisältävät jotain tunnistettavasti paikallista eli seuduille ominaista ja tuttua. Avainsana on aitous. Muita valtteja ovat ajankohtaisuus, uutuus ja ”erikoisuus” eli pienet detaljit, hauskat faktat ja tarinat, jotka tekevät yrityksestäsi, toiminnastasi (ja seudustasi) kiehtovan ja omintakeisen.
Kuvissa ja videoissa näkyvyyttä tehostavat:
Teksteissä näkyvyyttä tehostavat:
Kun teet postauksia someen oman yrityksesi kanavissa, niin merkitse mukaan @visitliminka.fi -tilin lisäksi @pohjolaroute. Näin yrityksesi postauksia voidaan jakaa esim. Instagramin stooreissa, jolloin ne tavoittavat entistä laajemman yleisön.